podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Ρομαντισμός στα άκρα

Γιατί ο Ρώσος βιρτουόζος Νικολάι Ρούμπιντσαϊν αρχικά απέρριψε μετά βδελυγμίας το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι;

Τι έκανε τον 34χρονο Τσαϊκόφσκι, παρότι αρχικά ζήτησε την γνώμη του, να στυλώσει τα πόδια και να αρνηθεί να αλλάξει έστω και μια νότα;

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα των σπουδαίων έργων του συμφωνικού ρεπερτορίου και αφηγείται το παρασκήνιο και ιστορίες από την εποχή, τη ζωή και την προσωπικότητα του συνθέτη τους.
 

Έρευνα: Τίτος Γουβέλης

Κείμενο-Επεξεργασία: Ματούλα Κουστένη

Μουσική Επιμέλεια: Τίτος Γουβέλης

Ηχογράφηση Antart Studios:Παναγιώτης Χούντας 

Μίξη: Παναγιώτης Χούντας

Οργάνωση Παραγωγής: Άντζελα Τσιφτσή
 

Μια συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τη LiFO
 

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...