podlist.gr

The Book Lovers
The Book Lovers

Ρόδης Ρούφος, ένας παραγνωρισμένος συγγραφέας

Ο Ρόδης Ρούφος πέθανε πολύ νέος, 48 ετών, το 1972, κι έτσι δεν πρόλαβε να οργανώσει ο ίδιος την «αποκατάστασή». Από την δεκαετία του 1950, μετά την κυκλοφορία του μυθιστορήματός του «Η Ρίζα του μύθου»,  με θέμα την αιματηρή δεκαετία του 1940, που αποτελεί το πρώτο μέρος της μυθιστορηματικής τριλογίας του «Χρονικό μιας σταυροφορίας» είχε κατηγορηθεί ότι εκφράζει δογματικά την εθνικοφροσύνη. Σε συνδυασμό με ότι είχε θεωρηθεί επίγονος της «αμαρτωλής» για ορισμένους, κυρίως για την Αριστερά, Γενιάς του '30, περιθωριοποιήθηκε και παρεξηγήθηκε. Πενήντα χρόνια μετά τον θάνατό του, ανακαλύπτουμε ένα σημαντικό συγγραφέα αλλά και δοκιμιογράφο.

Περισσότερα επεισόδια

Υπόθεση Αθανασίας Αγγελινού: Μια συζυγοκτονία που έστειλε τη φόνισσα στο εκτελεστικό απόσπασμα

Η 52χρονη Αθανασία Αγγελινού, μία από τις τέσσερις γυναίκες που καταδικάστηκαν σε θάνατο για ποινικό αδίκημα στη μεταπολεμική Ελλάδα, σκότωσε τον άντρα της, μέσα στο σπίτι τους, πολτοποιώντας του το κεφάλι με μια αξίνα, την ώρα που κοιμόταν. Η ίδια ισχυρίστηκε ότι την απατούσε και της συμπεριφερόταν βάναυσα, αλλά η δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι τα κίνητρα της ήταν οικονομικά. Το θύμα, που ήταν ο...

«Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

Τα βιβλία της παιδικής του ηλικίας, όπως «Ο Τρελλαντώνης» και «Ο μάγκας» της Πηνελόπης Δέλτα, τα χαρακτηρίζει «αναγνωστικό γλέντι». Στην εφηβεία διάβασε Ντοστογιέφσκι, Καμύ και Σαρτρ. Καθώς στο σπίτι του άργησε να μπει η τηλεόραση, οπτικοποιούσε ό,τι διάβαζε. Είναι κάτι που νοσταλγεί.Αναγνωρίζει τον εαυτό του στα βιβλία που διαβάζει κάθε φορά. Η καλύτερη στιγμή της σχέσης του με το βιβλίο είναι...

Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Την ρωτάω ποια είναι τα βιβλία της παιδικής της ηλικίας και η απάντηση έρχεται καταιγιστικά: Ιλιάδα, Οδύσσεια, Οιδίπους Τύραννος, Τρωάδες, μαζί με Κλασσικά Εικονογραφημένα, Πηνελόπη Δέλτα, «Τα μυστικά του βάλτου» και «Στον καιρό του Βουλγαροκτόνου», «Μόμπυ Ντικ» και «Πύργος» του Κάφκα, που τα μετέφραζε η μητέρα της, η κινηματογραφική κριτικός και μορφή της ελληνικής κινηματογραφικής σκηνής...