podlist.gr

The Book Lovers
The Book Lovers

Στο μυθιστορηματικό εργαστήριο της Ζυράννας Ζατέλη

Το περιμέναμε δώδεκα χρόνια. Επιτέλους, το μυθιστόρημα της Ζυράννας Ζατέλη «Ορατή σαν αόρατη» εκδόθηκε, ολοκληρώνοντας την τριλογία «Με το παράξενο όνομα Ραμάνθις Ερέβους», πουάνοιξε το 2001. Στο νέο μυθιστόρημα ξαναβρίσκουμε την Λεύκα, την κεντρική ηρωίδα της τριλογίας, που αποτελεί το μυθιστορηματικό alter ego της συγγραφέως. Η ηρωίδα μας οδηγεί στο εργαστήριο της γραφής της και μας αποκαλύπτει τα φαντάσματά της. Ο αναγνώστης αισθάνεται ότι η Λεύκα λέει πολύ περισσότερα για τη Ζυράννα, παρά η  ίδια η συγγραφέας για τον εαυτό της. Παρόλα αυτά  η Ζυράννα Ζατέλη, σ' αυτή τη συζήτηση, ανοίγει την πόρτα του μυθιστορηματικού εργαστηρίου της, παρουσιάζει τα μυθιστορηματικά υλικά της (όνειρα, ζώα, φύση, αριθμοί. ατμόσφαιρες), μιλάει για την ηθική της γραφής και φυσικά διαβάζει αποσπάσματα από το βιβλίο της.

Περισσότερα επεισόδια

Υπόθεση Αθανασίας Αγγελινού: Μια συζυγοκτονία που έστειλε τη φόνισσα στο εκτελεστικό απόσπασμα

Η 52χρονη Αθανασία Αγγελινού, μία από τις τέσσερις γυναίκες που καταδικάστηκαν σε θάνατο για ποινικό αδίκημα στη μεταπολεμική Ελλάδα, σκότωσε τον άντρα της, μέσα στο σπίτι τους, πολτοποιώντας του το κεφάλι με μια αξίνα, την ώρα που κοιμόταν. Η ίδια ισχυρίστηκε ότι την απατούσε και της συμπεριφερόταν βάναυσα, αλλά η δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι τα κίνητρα της ήταν οικονομικά. Το θύμα, που ήταν ο...

«Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

Τα βιβλία της παιδικής του ηλικίας, όπως «Ο Τρελλαντώνης» και «Ο μάγκας» της Πηνελόπης Δέλτα, τα χαρακτηρίζει «αναγνωστικό γλέντι». Στην εφηβεία διάβασε Ντοστογιέφσκι, Καμύ και Σαρτρ. Καθώς στο σπίτι του άργησε να μπει η τηλεόραση, οπτικοποιούσε ό,τι διάβαζε. Είναι κάτι που νοσταλγεί.Αναγνωρίζει τον εαυτό του στα βιβλία που διαβάζει κάθε φορά. Η καλύτερη στιγμή της σχέσης του με το βιβλίο είναι...

Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Την ρωτάω ποια είναι τα βιβλία της παιδικής της ηλικίας και η απάντηση έρχεται καταιγιστικά: Ιλιάδα, Οδύσσεια, Οιδίπους Τύραννος, Τρωάδες, μαζί με Κλασσικά Εικονογραφημένα, Πηνελόπη Δέλτα, «Τα μυστικά του βάλτου» και «Στον καιρό του Βουλγαροκτόνου», «Μόμπυ Ντικ» και «Πύργος» του Κάφκα, που τα μετέφραζε η μητέρα της, η κινηματογραφική κριτικός και μορφή της ελληνικής κινηματογραφικής σκηνής...