podlist.gr

Κάποτε ο Ασπρόπυργος ονομαζόταν και «μικρός Καναδάς»

Πού ακριβώς βρίσκεται ο Ασπρόπυργος και πώς προκύπτει το όνομά του; Υπάρχει ή υπήρξε εκεί κάποιος άσπρος πύργος;

Ποιος είναι ο χαρακτήρας της περιοχής; Ποια είναι η κτηνοτροφική της παράδοση; Υπάρχει και κάποια μυθολογία που να τη συνοδεύει; Σχετίζεται μήπως με την Ελευσίνα ή όχι;

Τι γνωρίζουμε για τους Αρβανίτες της περιοχής; Πώς ήταν οργανωμένοι ως κοινωνία; Υπήρχαν συγκεκριμένες παραδόσεις, έθιμα, εκδηλώσεις στην περιοχή του Ασπροπύργου;

Πώς ξεκινά να αναπτύσσεται η οικόσιτη αγελαδοτροφία, τι ήταν το «Ασπρό» και με ποιον τρόπο αναπτύχθηκε η δημιουργία συνεταιρισμών κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου;

Τι συμβαίνει μετά τον Β΄ Παγκόσμιο; Ισχύει ότι τον Ασπρόπυργο επισκέπτεται ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Προέδρου Τρούμαν; Και εν συνεχεία πώς εμπλέκεται ο Ευάγγελος Αβέρωφ;

Στα ερωτήματα αυτά απαντούν η Μαρία Σαμπατακάκη και ο Δημήτρης Τσίγκος.

Η Μαρία Σαμπατακάκη είναι ιστορικός και εισηγήτρια της έννοιας και πρακτικής της «Δημόσιας και Εφαρμοσμένης» Ιστορίας στην Ελλάδα. Είναι δημιουργός του «hιστορισταί» του γραφείου-δικτύου, που εκπονεί προγράμματα αξιοποίησης της πρωτογενούς ιστορικής έρευνας με στόχο την παραγωγή προϊόντος στον επιχειρηματικό, πολιτιστικό και τουριστικό τομέα. Το «hιστορισταί» έχει συνεργαστεί με σειρά φορέων, ιδρυμάτων, πανεπιστημίων και επιχειρηματικών ομίλων προς αυτή την κατεύθυνση. Η δουλειά της αποτυπώνεται σε μια εργογραφία που περιλαμβάνει κινηματογραφικές παραγωγές, δράσεις και ψηφιακές εφαρμογές, εργαστήρια, αρθρογραφία και βιβλιογραφία.

Ο Δημήτρης Τσίγκος είναι ιδρυτής της Starttech Ventures. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών, της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος και είναι ιδρυτής της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων. Γεννήθηκε στον Ασπρόπυργο όπου και επιστρέφει μέσω της δημιουργίας ενός ιδρύματος για την έρευνα, την εκπαίδευση και τον συνεργατισμό (Ίδρυμα Βασιλείου Τσίγκου).

Περισσότερα επεισόδια

Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Πώς ορίζεται το γκροτέσκο στο πλαίσιο της αρχαιοελληνικής τέχνης και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του; Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές ή υλικά που προωθούν την συγκεκριμένη αισθητική; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του γκροτέσκου και του άσχημου στα ειδώλια; Πώς αντιλαμβάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες την έννοια του "άσχημου" και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στην παραγωγή των ειδωλίων;Πώς επηρεάζει...

Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Kατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής (1941–1944), η καθημερινότητα στην Αθήνα ήταν ένας αγώνας για επιβίωση. Ο λιμός του χειμώνα 1941-42 κόστισε τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως λόγω της επίταξης τροφίμων από τις δυνάμεις Κατοχής, της καταστροφής των υποδομών και της διακοπής των εμπορικών ροών. Οι κάτοικοι προσπαθούσαν να επιβιώσουν μέσω ανταλλαγών προϊόντων, εξορμήσεων στην...

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ο λαγός υπήρξε ένα σημαντικό και πολυδιάστατο σύμβολο στην αρχαία Αθήνα, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στην τέχνη και τις αντιλήψεις περί θανάτου. Στο απόσπασμα από το «Κυνηγετικόν» του Ξενοφώντα, περιγράφεται αναλυτικά το κυνήγι λαγών, η χρήση σκύλων και παγίδων και ο παιδαγωγικός ρόλος της δραστηριότητας αυτής, καθώς εκπαίδευε τους νέους στην αντοχή, την ταχύτητα και το ήθος του...