podlist.gr

Οι πρόσφυγες στο ψαροχώρι της Νέας Μηχανιώνας

ότε δημιουργήθηκε η περιοχή που γνωρίζουμε σήμερα ως Ν. Μηχανιώνα και πώς ακριβώς χωροθετείται; Ποιοι ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της και πώς βιοπορίζονταν;

Και τι συμβαίνει το 1922 στην περιοχή; Γιατί επέλεξαν την περιοχή οι πρόσφυγες και από πού ήταν όσοι έφτασαν εκεί;

Πώς διαμορφωνόταν οι καθημερινότητα των και ποια ήταν τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν; Ποια είναι η σχέση της Ν. Μηχανιώνας με τη Θεσσαλονίκη; Ποια είναι τα βασικά τοπόσημα της περιοχής;Ποιος ήταν ο πολιτικός χαρακτήρας της περιοχής και πώς εκφραζόταν;

Υπάρχουν κάποια πρόσωπα ή και γεγονότα που να σημάδεψαν τη Μηχανιώνα;

Ο Πάρης Ποτηρόπουλος αποφοίτησε από το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Ολοκλήρωσε τις Μεταπτυχιακές του Σπουδές στον Τομέα Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μετέπειτα ανακηρύχθηκε Διδάκτορας Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Εργάστηκε ως ερευνητής σε προγράμματα του Τομέα Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Α.Π.Θ.

Υπηρέτησε ως δάσκαλος αρχικά ως αναπληρωτής και αργότερα ως μόνιμος.
Στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών υπηρέτησε αρχικά ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός από το 2005 ως το 2008.

Το 2009 εκλέχτηκε Ερευνητής Δ΄ βαθμίδας στο Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ το 2013 εξελίχτηκε, ύστερα από εκλογή, στην Γ΄ Βαθμίδα όπου υπηρετεί ως σήμερα.

Περισσότερα επεισόδια

Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Πώς ορίζεται το γκροτέσκο στο πλαίσιο της αρχαιοελληνικής τέχνης και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του; Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές ή υλικά που προωθούν την συγκεκριμένη αισθητική; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του γκροτέσκου και του άσχημου στα ειδώλια; Πώς αντιλαμβάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες την έννοια του "άσχημου" και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στην παραγωγή των ειδωλίων;Πώς επηρεάζει...

Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Kατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής (1941–1944), η καθημερινότητα στην Αθήνα ήταν ένας αγώνας για επιβίωση. Ο λιμός του χειμώνα 1941-42 κόστισε τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως λόγω της επίταξης τροφίμων από τις δυνάμεις Κατοχής, της καταστροφής των υποδομών και της διακοπής των εμπορικών ροών. Οι κάτοικοι προσπαθούσαν να επιβιώσουν μέσω ανταλλαγών προϊόντων, εξορμήσεων στην...

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ο λαγός υπήρξε ένα σημαντικό και πολυδιάστατο σύμβολο στην αρχαία Αθήνα, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στην τέχνη και τις αντιλήψεις περί θανάτου. Στο απόσπασμα από το «Κυνηγετικόν» του Ξενοφώντα, περιγράφεται αναλυτικά το κυνήγι λαγών, η χρήση σκύλων και παγίδων και ο παιδαγωγικός ρόλος της δραστηριότητας αυτής, καθώς εκπαίδευε τους νέους στην αντοχή, την ταχύτητα και το ήθος του...